پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم تشریح کرد: آثار اجتماعی روزه داری/ رمضان ماه آشتی انسان با خداست

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز ماه مبارک رمضان را ماه آشتی انسان با خدا دانست و گفت: انسان در دنیای ماشینی و پر مشغله امروز فرصت صحبت كردن با خدا را كمتر پیدا می كند و ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت ارتباط بنده با خداست.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برای مسلمان روزه دار آثار و فواید آشكار و پنهان بسیاری دربردارد، آداب ماه مبارک رمضان در ابعاد عبادی به مناجات و راز و نیاز خلاصه نمی شود و دستگیری از نیازمندان و تجدید دیدار با خویشاوندان از جمله آداب این ماه مبارک است.

وی با اشاره به اینکه روزه علامت مسلمانی است، تصریح کرد: مردم در این ماه نسبت به هم مهربانتر هستند و حقوق همدیگر را بیشتر رعایت می كنند، انسان هر چقدر هم از نظر اعتقادی قوی باشد باز هم احتیاج به زمان یا مكانی دارد كه با همنوعان خود در تعامل آشكار اخلاقی و اعتقادی باشد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه میزان جرائم به میزان زیادی در ماه رمضان كاهش می یابد، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ارتباط مستقیم بین خود و خدای خود است، خودت قاضی و پلیس خویش هستی، بدون سیاست و دروغ، اگر خطا كنی یا احسان، درون خودت را نشان داده ای.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت رابطه بنده و خداست، گفت: روی آوردن بیشتر مردم به مساجد و رونق مجالس مذهبی از برکات ماه مبارک رمضان است. ماه رمضان ماه آشتی انسان با خداست، چرا که انسان در دنیای ماشینی و پر مشغله امروز فرصت صحبت كردن با خدا را كمتر پیدا می كند.

وی با اشاره به تاثیر روزه در درمان عادت هادی غلط شخصي و اجتماعي، تصریح کرد: روزه عامل بسيار موثري در ترك عادت‏ های غلط به شمار مي‏ رود. روزه زنجيرها را باز کرده و به آدمي گوشزد مي‏ كند كه عادت‏ هايش اموری اصيل و طبيعي نیستند، بلكه چيزهايي هستند كه نفس، بر انسان تحميل كرده و يا در شرايطي مجبور به آنها شده است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: وقتي اين حالت در انسان رشد پيدا كرد، به تدريج قدم را فراتر گذاشته و به درمان عادت های غلط اجتماعي مي‏ پردازد و این یکی از اثرات فردی و اجتماعی روزه داری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 8 / 3 / 1396برچسب:, توسط میثم